Catharina Johansson
Marknadschef – MarknadJag har jobbat på Kavli i rollen som Marknadschef för kategori Smaksättning sedan 2017. I kategori Smaksättning ingår kategorierna sås, majonnäs, dressing, senap och ketchup, vinäger och ättika. Det är kategorierna som gör att måltiden smakar extra gott! Vi jobbar med varumärkena Kavli, Eriks såser, Johnny´s, Druvan, Västervik, Graveleij och Perstorp ättika. Vi har en portfölj av fina produkter och varumärken som uppskattas av konsument och kund. Vi har stora möjligheter att utveckla vår produktportfölj från idé till färdig produkt på butikshyllan. Att utveckla och vårda våra varumärken för att säkra framtida relevans hos konsument och kund är en viktig del av vårt arbete.
Det som gör att varje dag är extra rolig på jobbet är alla fantastiska kollegor och medarbetare. På Kavli finns ett högt engagemang bland alla kollegor och vi har en är duktiga på att hjälpa varandra för att uppnå våra gemensamma mål. I min roll som chef försöker jag tillsammans med mitt team skapa målbilder av vad vi vill uppnå inom kategori Smaksättning. Dessa målbilder bryts sedan ner till strategier för hur målen ska kunna uppnås. Det är viktigt att målen och förväntningarna för varje medarbetare är tydliga. Då kan vi uppnå målsättningen att ha ett utvecklande och stimulerande arbetsklimat. Och sen inte att glömma – Det ska vara kul att gå till jobbet. Det är viktigt att fira när det gå bra, men också att varje dag ska göra att man drar på lite smilbanden. Det är både roligt och stimulerande att arbeta på Kavli!
Några av mina kollegor
Om O. Kavli AB
Om Kavli
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö och Eslöv. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter över fyra miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.