Sara Söderström
Digital Content Manager – MarknadJag började på Kavli 2022 och ansvarar för Kavlis varumärkens sociala medier. Jag modererar kontona, vilket innebär att jag svarar på kommentarer och meddelanden som skrivs där, fotograferar för de olika varumärkena och publicerar inlägg. Analyserar och omvärlds bevakar och utvärderar även om något varumärke ska gå in på en ny plattform.
Jag uppdaterar även våra olika hemsidor för Kavli, Planti, Johnnys och Eriks såser.
En vanlig arbetsdag är svår att beskriva för ingen dag är den andra lik. En dag kan jag stå i provköket och fotografera ett recept som ska ut på våra kanaler och hemsidan, en annan dag kan jag sitta i möten för att planera hur vi kan koppla in våra olika teman som vi har ute i butik till sociala medier och däremellan uppdaterar jag våra plattformar samt hemsidan med ny information och grafik.
Jag har ett varierande och kreativt jobb och jag har väldigt härliga kollegor. Det är högt i tak och det finns utrymme för att lufta knasiga idéer och tankar som efter att ha knådats ihop med andra kan leda till riktigt bra resultat längre fram. På Kavli kan man vara sig själv!
Några av mina kollegor
Om O. Kavli AB
Om Kavli
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö och Eslöv. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter över fyra miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.