Johanna Plata
Brand Manager – MarknadJag började på Kavli som Trade Marketing Manager 2016. År 2019 fick jag möjligheten att axla rollen som Brand Manager för Foodservice och för tre av våra varumärken inom Dagligvaruhandeln (Druvan, Perstorp och MAX dressingar, som vi har ett försäljningsuppdrag för).
I mitt arbete har jag många kontaktytor både inom Kavli och med externa kontakter som ex. byråer, undersökningsföretag, säljkårer osv. Något som gör mitt jobb så roligt är att den ena dagen är oftast inte den andra lik.
Ena stunden arbetar jag med att ta fram material till ett nytt designkoncept tillsammans med en reklambyrå, till att nästa stund få vara med och provsmaka någon nyutvecklad produkt. I och med att vi har fabriker där vi tillverkar våra produkter så har vi möjlighet att vara med hela vägen i produktutvecklingen, vilket gör att man känner sig delaktig i hela processen - från råvara till färdig förädlad produkt, som ska lanseras.
En del av det som jag tycker är givande i mitt arbete är att jag vet att vårt överskott går till vår fond – Kavlifonden - där vi delar ut pengar till olika organisationer och verksamheter. Det gör att det känns meningsfullt och jag är otroligt stolt att arbeta för Kavli.
Några av mina kollegor
Om O. Kavli AB
Om Kavli
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö och Eslöv. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter över fyra miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.