Mikaela Rudström Filipovic
Brand Manager – MarknadJag började som Brand Manager på Kavlis marknadsavdelning våren 2024. Ingen dag är den andra lik! Jag ansvarar för konceptutvecklingen av flera av våra fina varumärken; Max, Bärry och Bollnäsfil. Mitt arbete innehåller många olika delar och ansvarsområden, men huvudsakligen handlar det om att se till att Kavlis varumärken är aktuella för våra konsumenter, och att det är våra produkter som hamnar i kundkorgen. Det kan bland annat innebära att ta fram nya idékoncept, utveckla nya produkter ihop med vår innovationsavdelning, marknadsföring och kategorianalys för att skapa tillväxt för de varumärken som jag ansvarar för. Det är ett varierande jobb, som är både roligt och utvecklande!
I Kavlis varumärkesportfölj finns det många fina varumärken som jag verkligen uppskattar att få arbeta med. På Kavli får jag vara med i hela värdekedjan, från ax till limpa, vilket både är roligt och lärorikt. Att Kavli dessutom delar ut överskottet till välgörande ändamål gör det extra kul att jobba på just Kavli!
Några av mina kollegor
Om O. Kavli AB
Om Kavli
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö och Eslöv. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter över fyra miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.