Annika Skardal
Senior Brand Manager – MarknadJag började arbeta på Kavli 2016 som Brand Manager med ansvar för Kavli Mjukost. Det var med mjukosten allt startade för över 100 år sedan. Vilken ära att få förvalta den. Under åren har rollerna på Kavli utvecklas och med min nya titel som Senior Brand Manager utökades också ansvarsområdet till att ta fram ny kommunikation för hela Kavlivarumärket. Så kul och viktigt uppdrag.
Det roligaste med mitt jobb är den stora variationen av arbetsuppgifter. Att få jobba med ett starkt varumärke, ta fram nya produktkoncept utifrån välgrundade konsumentinsikter, som har påverkan på nästa generations matvanor. Utforska smakpaletter och produktidéer som blir till faktiska produkter. Att se hur de nästa dag står på butikshyllorna tillsammans med en stark varumärkeskommunikation som sätter avtryck i konsumenternas hjärta och får dom att välja Kavli. Mitt jobb från A till Ö är en bred palett av arbetsuppgifter där teamwork och flexibilitet är nyckelord och nyfikenhet och lust är drivkrafter.
Den största anledningen till att jag blev intresserad av Kavli var företagets ägarform – Kavlifonden – och det faktum att allt överskott går till välgörenhet och goda ändamål. Vad kan vara mer värt än att jobba för en god sak i grunden? Att känna att det man gör varje dag bidrar. Att vara en del av någonting gott och fint och bidra till att bygga framtiden. Jag kan inte tänka mig något bättre syfte att starta och sluta min dag med att bidra till goda ändamål och göra världen mjukare.