Martin Björklund
Affärsområdeschef Dagligvaruhandel – FörsäljningJag har jobbat på Kavli sedan 1990 och under dessa år har Kavli gjort en tillväxtresa både organiskt och genom förvärv. Idag består portföljen av 12 varumärken i ett flertal kategorier. Jag började som Säljare och trivdes omgående förträffligt på bolaget. Jag har fått möjligheten att byta tjänster ett flertal gånger genom åren. Under många år arbetade jag som Regional försäljningschef där mitt övergripande ansvar var att skapa en affärsmässig och resultatinriktad säljkår inom regionen.
Därefter jobbar jag 14 år som Key Account Manager. Jag har haft ett flertal kundkonton, bl.a. ansvar för ICA.
Nu har jag fått möjlighet att ta ett nytt steg som Affärsområdeschef Dagligvaruhandel med ansvar för vår KAM-team inom Dagligvaruhandeln. Arbetet är mångfasetterat och väldigt stimulerande. Jag ser fram emot att bygga vidare på mitt team och deras utveckling!
Det är lätt att trivas på Kavli, kollegorna är engagerade och resultatinriktade. Det är ett härligt driv och det finns en gemensam stolthet över produkterna och vårt unika ändamål. Dessutom har vi väldigt roligt tillsammans, vilket är nog så viktigt!
Några av mina kollegor
Om O. Kavli AB
Om Kavli
O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö och Eslöv. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter över fyra miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.